Tehotenstvo a strava budúcej mamičky

V tehotenstve by budúca mamička mala okrem iného dbať aj na správnu životosprávu, keďže „živí“ nielen seba ale aj svoje bábätko.

V prvých mesiacoch tehotenstva mávajú tehuľky často problémy s rannou nevoľnosťou, ktorá však vôbec nemusí byť len ranná ale i celodenná. Ak sa takýto stav objaví, je dobré dať si ešte pred vstaním z postele niečo ľahké – ideálne je mať napr. na nočnom stolíku nejaké sušienky a ovocnú šťavu alebo iný nápoj.

Pri veľmi intenzívnej nevoľnosti a ak sa pridruží aj časté vracanie, môže ísť o vážnejší stav a vtedy treba tieto problémy riešiť s lekárom, aby nebolo ohrozené bábätko.

Tehotenské nevoľnosti však zvyknú prejsť po ukončenom prvom trimestri (teda troch mesiacoch).

Tehotenstvo ale neznamená jesť za dvoch, ako si to niektoré budúce mamičky myslia a odôvodňujú tým bohatý prírastok na váhe. Strava by mala byť najmä pestrá a kvalitná, s dostatkom ovocia a zeleniny, celozrnných a mliečnych výrobkov ako i mäsa. Dôležitý je prísun všetkých látok a prvkov. Diéty nie sú počas tehotenstva vôbec vhodné.

Nesmieme tiež zabúdať na pitný režim – piť treba počas celého dňa v menších množstvách a vhodné sú najmä čaje pre tehotné ženy ale tiež napr. dojčenské vody.

Káve a nealkoholickým nápojom, ale i alkoholu, by sa mali ženy v tehotenstve vyhýbať.

Ak sa budúca mamička nevie zriecť kávy, je lepšie konzultovať jej vhodnosť s lekárom. Zväčša však najmä ženy s nižším krvným tlakom, jednu šálku kávy piť môžu, pokiaľ v tom lekár nevidí žiadny problém.

V tehotenstve si teda naozaj dávajte pozor, aby vaša strava bola čo najkvalitnejšia. Z nej si totiž vaše bábätko berie potrebné látky pre svoj rast a vývin a preto mu dajte to najlepšie!

Napísala MaJa.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: