Desiata pre školákov

O tom, že správna výživa má veľký vplyv na naše zdravie, dnes už nikto nepochybuje. O to viac by sme mali dbať na to, aby si aj naše deti osvojovali zdravé stravovacie návyky.

Školáci v škole trávia veľa času a tak je naozaj dôležité pribaliť im vždy aj kvalitnú desiatu.

Zdravou alternatívou môžu byť napr. celozrnné pečivo a chlieb, podľa možnosti vždy aj nejaké čerstvé ovocie a zeleninu. Namiesto rôznych keksíkov a čokoládových tyčiniek zvoľte radšej sušené ovocie alebo nejakú vhodnú cereálnu tyčinku.

Aj mliečne výrobky môžu byť súčasťou zdravej desiaty – dobré sú kyslomliečne výrobky, teda napr. jogurty so živými kultúrami alebo jogurtové nápoje. Zdravšie sú tie bez príchutí a teda aj pridaného cukru či iných „ochucovadiel“. Pri kúpe týchto produktov čítajte zloženie a podľa toho sa rozhodnite, čo považujete za vhodné pre vaše dieťa.

Nezabúdajte svojej ratolesti pribaliť aj vhodný nápoj. Či už to bude ovocný alebo bylinkový čaj (ak musí byť sladený, tak radšej medom alebo trstinovým cukrom), prípadne riedené ovocné a zeleninové šťavy. Najlepším nápojom, ktorý neohrozuje dieťa zubným kazom a nevedie k vzniku obezity, je však čistá voda.

Zdravá desiata je dobrým spôsobom, ako viesť dieťa k správnym stravovacím návykom a zabezpečiť mu dostatok kvalitnej energie počas celého vyučovania. Nespoliehajte sa na školský bufet alebo automaty s nápojmi, a radšej venujte chvíľku príprave desiaty pre svoje deti – je to pre ich zdravie určite lepšie!

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: