Chudnutie po pôrode

Deväť mesiacov ste sa tešili z rastúceho bruška a keď sa už dieťatko narodí, budete zasa s napätím očakávať, kedy sa vaše telo dostane do pôvodného stavu. Priberanie v tehotenstve je prirodzeným javom, avšak s chudnutím po pôrode to už také jednoduché byť nemusí.

Odporúčam pozrite si zoznam tipov ako schudnúť. Je to prehľad skúseností s chudnutím. Po pôrode je chudnutie vždy náročnejšie, pretože matka je naviazaná na dieťa a má málo času na to, aby cvičila. Teda – čas by bol – ale trvalá pozornosť bábätku komplikuje to, aby ste si na hodinku dali rýchlu chôdzu.

Čím to je, že niektoré mamičky sa pár mesiacov po pôrode vmestia do svojich pôvodných nohavíc a iným to trvá aj rok či viac? Dalo by sa povedať, že ženy, ktoré v tehotenstve priberú zbytočne veľa, majú následne aj viac problémov sa nadbytočných kíl zbaviť. Optimálny prírastok hmotnosti v tehotenstve je okolo 9-13 kg, pričom ženy s príliš nízkou hmotnosťou môžu pribrať aj o niečo viac.

Pomôcť s návratom do pôvodného stavu vám môže i pravidelný pohyb. Netreba sa ho vzdávať ani v tehotenstve. Jednak budete mať viac pod kontrolou svoj váhový prírastok v gravidite a po pôrode vám pôjde chudnutie ľahšie. Existujú rôzne pohybové aktivity a športy vhodné aj pre tehotné ženy.

Aj po šestonedelí môžete opatrne začať s cvičením, ak je všetko v poriadku. Pozor však na nadmernú námahu – mohlo by to znížiť tvorbu materského mlieka, ak žena dojčí. Začínať treba pozvoľna a dbať aj na dostatočný pitný režim. Negatívny vplyv na laktáciu však môžu mať tiež neuvážené diéty a nedostatočný príjem kalórií.

Po pôrode, najmä ak dojčíte, vám budú možno mnohí prízvukovať, že treba jesť za dvoch. To však nie je pravda – dojčenie si síce vyžaduje o trošku vyšší príjem potravy, no netreba to vôbec preháňať. Mali by ste počúvať svoje telo a jesť vtedy, keď cítite hlad.

Nezáleží teda ani tak na kvanite ako na kvalite, keďže cez materské mlieko sa bábätku dostávajú všetky dôležité látky a preto by strava mala byť vyvážená a pestrá (pozor však na alergény a potraviny, ktoré nafukujú).

Každej žene trvá inú dobu, kým sa dostane do pôvodnej formy, no dá sa to. Pravidelný pohyb (hoci aj rezké prechádzky s bábätkom v kočíku) a rozumná strava (teda nie hranolky a vyprážaný syr či iné „kvalitné“ jedlá) vám pomôžu nadobudnúť opäť štíhle telo.

Napísala MaJa

Komentáre k článku: Chudnutie po pôrode

  1. jantar2016 25. júna 2017

    mne hneď po pôrode odišlo 7 kíl a zvyšok išiel pomaly do dvoch mesiacov dole.

Pridajte komentár:

Napíšte váš komentár k článku...

Vyplňte ešte: